Acești Termeni și Condiții Generale intră în vigoare la 25.11.2024.
Articolul 1 – Definiții
În acești Termeni și Condiții, următorii termeni vor avea următoarele semnificații:
1. Acord suplimentar: un acord prin care Consumatorul achiziționează produse, digitale conținut și/sau servicii cu privire la un acord la distanță și aceste bunuri, digitale conținutul și/sau serviciile sunt furnizate de către Antreprenor sau o terță parte pe baza unui aranjament între acest terț și Antreprenor;
2. Perioada de reflecție: perioada în care Consumatorul își poate folosi dreptul de retragere;
3. Consumator: persoana fizică care nu acționează în scopuri legate de comerțul său, activități comerciale, meșteșugărești sau profesionale;
4. Ziua: zi calendaristică;
5. Conținut digital: date produse și livrate în formă digitală;
6. Contract de performanță continuă: un contract care servește la livrarea de bunuri, servicii și/sau conținut digital într-o anumită perioadă;
7. Transport de date sustenabil: orice mijloc, inclusiv e-mail, care permite Consumatorului sau Antreprenorul să stocheze informațiile adresate lui personal în așa fel încât face posibilă consultarea și utilizarea viitoare într-o perioadă care se potrivește scopului pentru care informatia este destinata si care face reproducerea nealterata a acestor informatii.
8. Dreptul de retragere: opțiunea Consumatorului de a nu continua cu acordul la distanță într-o perioada de timp;
9. Antreprenor: persoana fizică a persoanei juridice care furnizează produse, (acces la) conținut digital și/sau servicii către consumatori la distanță;
10. Contract la distanta: un contract incheiat de catre Antreprenor si Consumator in cadrul domeniul de aplicare al unui sistem organizat pentru produse de vânzare la distanță, conținut digital și/sau servicii, prin care se folosește exclusiv sau suplimentar una sau mai multe tehnologii la distanța până la încheierea contractului;
11. Formular standard de retragere: formularul standard european de retragere inclus în Anexa 1;
12. Tehnologia comunicațiilor la distanță: un mijloc de utilizat pentru încheierea unui acord fără ca Consumatorul și Antreprenorul să fie împreună în același loc și în același timp timp.
Articolul 2 – Identitatea Antreprenorului
Bucharest Duck Store, Strada Frumoasa, nr.56, sector 1, Bucuresti, Romania
Luni – Vineri 11:00 – 18:00
CUI: 41727910
ONRCB
Articolul 3 – Aplicabilitate
1. Acești Termeni și Condiții Generale se aplică oricărei oferte de la Antreprenor și oricărei contract la distanta incheiat de catre Antreprenor si Consumator.
2. Înainte de încheierea unui contract la distanță, Antreprenorul va face textul prezentelor Generalități Termeni și condiții disponibile gratuit și cât mai curând posibil. Dacă acest lucru este rezonabil imposibil, Antreprenorul va indica în ce mod Termenii și condițiile generale pot fi inspectate si ca vor fi trimise gratuit daca se va solicita, inainte de incheierea contractului la distanta.
3. În cazul în care contractul la distanță se încheie electronic, textul acestor Condiții Generale și Condiții, cu abatere de la secțiunea precedentă și înainte de contractul la distanță incheiat, pot fi furnizate Consumatorului si electronic in asa fel incat Consumatorul îl poate stoca cu ușurință pe un suport de date pe termen lung. Dacă acest lucru este rezonabil imposibil, atunci vor fi specificate unde Termenii și Condițiile Generale pot fi vizualizate electronic și la care vor fi trimise la cererea Consumatorului în mod gratuit, fie prin mijloace electronice sau altfel, înainte de încheierea contractului la distanță;
4. În cazul în care se aplică condiția specifică a produsului sau serviciului în plus față de prezentele Termenii și condițiile, al doilea și al treilea paragraf se aplică în mod corespunzător, iar în cazul unor termeni și condiții contradictorii, Consumatorul poate întotdeauna să apeleze la prevedere aplicabilă care îi este cea mai favorabilă.
Articolul 4 – Oferta
1. Dacă o ofertă are o durată limitată sau dacă se aplică anumite condiții, aceasta va fi menționată în mod explicit în oferta.
2. Oferta conține o descriere completă și exactă a produselor, conținutului digital și/sau serviciile oferite. Descrierea este detaliată adecvat pentru a permite Consumatorului să evalueze produse, sau servicii și/sau conținut digital în mod adecvat. Dacă Antreprenorul folosește imagini, sunt imagini veridice ale produselor și/sau serviciilor furnizate. Erori evidente sau greșelile din ofertă nu obligă Antreprenorul.
3. Toate ofertele conțin astfel de informații încât să fie clar pentru Consumator ce drepturi și obligațiile sunt atașate acceptării ofertei.
Articolul 5 – Contractul
1. Sub rezerva prevederilor paragrafului 4, contractul devine valabil atunci când Consumatorul a acceptat oferta și a îndeplinit termenii și condițiile stabilite.
2. În cazul în care Consumatorul a acceptat oferta prin mijloace electronice, Antreprenorul o va face cu promptitudine confirmarea primirii că ați acceptat oferta prin mijloace electronice. Atâta timp cât primirea respectivei acceptari nu a fost confirmata, Consumatorul poate repudia contractul.
3. În cazul în care contractul se încheie electronic, Antreprenorul va lua tehnica corespunzătoareși măsuri organizaționale de securitate pentru transferul electronic de date și asigurarea unui mediu web sigur. Dacă Consumatorul poate plăti electronic, Antreprenorul va observa măsuri de securitate adecvate.
4. Antreprenorul poate, în limitele legii, să culeagă informații despre capacitatea consumatorului de a-și îndeplini obligațiile de plată și toate faptele și factorii relevanți în mod responsabil incheierea contractului la distanta. Dacă, acționând pe baza rezultatelor acestei investigații, Antreprenorul are motive temeinice pentru a nu incheia contractul, acesta are dreptul legal de a refuza o comandă sau o cerere susținută de motive sau să atașeze termeni speciali la implementare.
5. Înainte de livrarea produsului, Antreprenorul va trimite împreună următoarele informații cu produsul, serviciul sau conținutul digital în scris sau în așa fel încât Consumatorul îl poate stoca într-un mod accesibil pe un suport de date pe termen lung:
a. adresa de vizita a sediului de afaceri al Antreprenorului unde consumatorul poate intra în contact cu orice reclamații;
b. conditiile in care si modul in care Consumatorul isi poate exercita dreptul de retragere sau, după caz, informații clare despre exceptarea sa de la dreptul de retragere;
c. informațiile corespunzătoare serviciilor și garanțiilor post-vânzare existente;
d. Prețul care include toate taxele produsului, serviciului sau conținutului digital, acolo unde este cazul costurile de livrare și modalitatea de plată, livrare sau implementare a contractului la distanță;
e. cerinţele de anulare a contractului dacă contractul are o durată mai mare de una an sau pe o perioadă nedeterminată de timp.
f. formularul standard de retragere dacă Consumatorul are dreptul de retragere.
6. În cazul unui contract de performanță continuă, numai prevederile din paragraful anterior se aplică la prima livrare.
Articolul 6 – Dreptul de retragere
In cazul produselor:
1. Consumatorul poate repudia un contract de cumpărare pentru un produs fără a motiva perioada de reflecție de cel puțin 14 zile. Antreprenorul poate întreba Consumatorul despre motivul retragerii, dar nu îl poate obliga să-și expună motivul (motivele).
2. Perioada de reflecție menționată la subclauza 1 începe din ziua primirii produsului de către Consumatorul sau de către un terț desemnat de acesta în prealabil și care nu este transportatorul, sau
a. dacă Consumatorul a comandat mai multe produse în aceeași comandă: ziua în care Consumatorul sau un terț desemnat de acesta a primit ultimul produs. Antreprenorul poate refuza o comandă de mai multe produse cu date de livrare diferite cu condiția să informeze în mod clar Consumatorul înainte de procesul de comandă.
b. în cazul în care livrarea unui produs este formată din mai multe loturi sau piese: ziua în care Consumatorul sau un terț desemnat de acesta a primit ultimul lot sau ultimul parte.
c. în cazul unui acord privind livrarea regulată a produselor într-o anumită perioadă: ziua în care Consumatorul sau un terț desemnat de acesta a primit primul produs.
În cazul serviciilor și conținutului digital care nu sunt livrate pe un operator fizic:
3. Consumatorul poate rezilia un contract de servicii sau un acord de livrare conținut digital care nu este livrat pe un transportator fizic fără a oferi motive în timpul celor putin 14 zile. Antreprenorul poate întreba Consumatorul despre motivul retragerii dar nu-l poate obliga să-și expună motivul(ele).
4. Perioada de reflecție menționată la articolul 3 începe în ziua următoare încheierii
acordul.
Perioada de reflecție extinsă pentru produse, servicii și conținut digital care nu au fost livrate pe a transportator fizic în cazul în care nu sunt furnizate informații despre dreptul de retragere:
5. Dacă Antreprenorul nu a furnizat Consumatorului informațiile cerute de lege despre dreptul de retragere sau nu a furnizat formularul standard de retragere, perioada de reflecție expiră la douăsprezece luni de la sfârșitul perioadei de reflecție inițiale în conformitate cu perioada de reflecție determinată în subclauzele anterioare ale prezentului articol.
6. În cazul în care Antreprenorul a furnizat Consumatorului informațiile la care se face referire anterior articol în termen de douăsprezece luni de la data de începere a perioadei inițiale de reflecție, perioada de reflecție expiră la 14 zile după ziua în care Consumatorul a primit informaţii.
Articolul 7 – Obligațiile consumatorului în timpul reflecției
1. În această perioadă, Consumatorul va manipula produsul și ambalajul cu grijă. Consumatorul trebuie să despacheteze sau să folosească produsul numai în măsura necesară pentru stabilirea natura, caracteristicile și efectul produsului. Principiul călăuzitor este că Consumatorul poate manipula și inspecta produsul numai în modul în care îi este permis manipula un produs într-un magazin.
2. Consumatorul este răspunzător numai pentru scăderea valorii produsului cauzată de acest fel de manipulare a produsului, care a mers mai departe decât este permis la subsecțiunea 1.
3. Consumatorul nu este răspunzător pentru scăderea valorii produsului dacă Antreprenorul a făcut-o nu i-a furnizat toate informațiile legale despre dreptul de retragere înainte de incheierea acordului.
Articolul 8 – Exercitarea dreptului de retragere al Consumatorului și a costurilor
1. În cazul în care Consumatorul își exercită dreptul de retragere, acesta va informa Antreprenorul fără ambiguitate cu formularul tip de retragere în perioada de reflecție.
2. Consumatorul va returna produsul sau îl va livra reprezentantului autorizat al antreprenorului cât mai curând posibil dar în termen de 14 zile din ziua următoare notificarii la care se face referire în subclauza 1. Acest lucru nu trebuie făcut dacă întreprinzătorul s-a oferit ca colectează singur produsul. Consumatorul a respectat perioada de returnare a produsului înorice eveniment dacă produsul este returnat înainte de expirarea perioadei de reflecție.
3. Consumatorul va returna produsul cu toate accesoriile livrate și dacă este rezonabil posibil în starea și ambalajul original și în conformitate cu rezonabile și clare instructiunile date de catre Antreprenor.
4. Riscul și sarcina probei pentru exercitarea corectă și la timp a dreptului de retragerea cade asupra Consumatorului.
5. Consumatorul suportă costurile directe de returnare a produsului. Dacă Antreprenorul nu a raportat că Consumatorul trebuie să suporte aceste costuri sau dacă Antreprenorul a subliniat că va suporta el însuși costurile, Consumatorul nu trebuie să plătească costul returnării produsului.
6. În cazul în care Consumatorul se retrage după ce a solicitat mai întâi în mod explicit ca îndeplinirea a deservirii sau furnizarea de gaz, apă sau energie electrică nefiind pregătită pentru vânzare nu poate fi început într-un volum limitat sau cantitate dată în perioada de reflecție, Consumatorul va plăti Antreprenorului o sumă egală cu partea din obligație deja efectuate la momentul retragerii în comparație cu îndeplinirea integrală a obligației.
7. Consumatorul nu suportă costurile pentru efectuarea serviciilor de furnizare cu apă, gaz sau energie electrică care nu a fost pregătită pentru vânzare într-un volum sau cantitate limitată sau pentru furnizarea de termoficare dacă:
a. Antreprenorul nu a furnizat Consumatorului cele cerute de lege informatii despre dreptul de retragere, compensarea costurilor in cazul retragere sau formularul standard de retragere sau
b. în cazul în care Consumatorul nu a solicitat în mod explicit ca prestarea serviciului saufurnizarea de gaz, apă și energie electrică sau termoficare să fie începută în perioada de reflecţie.
8. Consumatorul nu suportă niciun cost pentru livrarea totală sau parțială a conținutului digital nu stocate pe un purtător fizic dacă
a. înainte de livrare, acesta nu a consimțit în mod explicit să înceapă executarea înainte de sfârșitul perioadei de reflecție;
b. nu a recunoscut că își pierde dreptul de retragere atunci când și-a dat consimțământul; sau
c. Antreprenorul nu a confirmat declarația Consumatorului.
9. În cazul în care Consumatorul își exercită dreptul de retragere, toate acordurile suplimentare încetează prin efectul legii.
Articolul 9 – Obligațiile antreprenorului în caz de retragere
1. În cazul în care Antreprenorul face notificarea de retragere prin mijloace electronice, va trimite prompt o confirmare de primire.
2. Antreprenorul va rambursa toate plățile efectuate de Consumator, inclusiv oricare costurile de livrare pe care Consumatorul le poate percepe pentru produsul returnat, in cel mai scurt timp posibil dar în termen de 14 zile de la data în care Consumatorul i-a comunicat retragerea cu excepția cazului în care Antreprenorul se oferă să colecteze singur produsul, el poate aștepta cu plata până când a primit produsul sau până când Consumatorul a dovedit că a returnat produsul, oricare se întâmplă mai întâi.
3. Antreprenorul va folosi aceleași mijloace de plată pe care le-a folosit Consumatorul, cu excepția cazului în care Consumatorul este de acord cu o altă metodă. Rambursarea este gratuită pt Consumator.
4. Dacă Consumatorul a optat pentru o metodă de livrare mai scumpă în locul celei mai ieftin livrare standard, Antreprenorul nu trebuie să ramburseze costurile suplimentare pentru mai mult metoda costisitoare.
Articolul 10 – Pretul
1. Prețurile produselor și/sau serviciilor furnizate nu vor fi majorate pe perioada valabilității perioada indicată în ofertă, sub rezerva modificărilor de preț ca urmare a modificărilor cotelor de TVA.
2. Spre deosebire de paragraful anterior, Antreprenorul poate oferi produse sau servicii ale căror prețurile sunt supuse fluctuațiilor de pe piața financiară care depășesc controlul Antreprenorului la preturi variabile. Oferta va indica posibilitatea de a fi supus fluctuațiilor și faptul că orice prețuri indicate sunt prețuri țintă.
3. Creșterile de preț în termen de 3 luni de la încheierea contractului sunt permise numai dacă sunt rezultatul noii legislaţii.
4. Creșterile de preț de la 3 luni de la încheierea contractului sunt permise numai dacă Antreprenorul a stipulat-o și
a. sunt rezultatul unor reglementări sau prevederi legale, sau
b. Consumatorul are autoritatea de a anula contractul înainte de ziua în care începe creșterea prețului.
5. Toate prețurile indicate în furnizarea de produse sau servicii includ TVA.
Articolul 11 – Livrare și executare
1. Antreprenorul va acorda cea mai mare grijă posibilă atunci când înregistrează și execută comenzile de produse și la evaluarea cererilor de prestare a serviciilor.
2. Locul de livrare este la adresa dată de Consumator Antreprenorului
3. Cu respectarea cuvenită a prevederilor articolului 4 din prezentele Termeni și Condiții Generale, Antreprenorul va executa comenzile acceptate cu o viteză convenabilă, dar cel mult în 30 zile, cu excepția cazului în care a fost convenită o altă perioadă de livrare. Dacă livrarea a fost întârziată sau dacă comanda nu poate fi completată sau poate fi completată doar parțial, consumatorul va fi informat despre aceasta în termen de o lună de la comanda. În astfel de cazuri, Consumatorul are dreptul de a respinge contractul gratuit și cu dreptul la o eventuală despăgubire.
4. După repudierea în conformitate cu paragraful precedent, Antreprenorul se întoarce plata efectuată de către Consumator cu promptitudine, dar cel puțin în termen de 30 de zile de la repudiere.
5. Riscul de pierdere si/sau deteriorare a produselor va fi suportat de catre Antreprenor pana la momentul respective de livrare către Consumator sau un reprezentant desemnat în prealabil și adus la cunoștință Consumatorului, cu excepția cazului în care s-a convenit în mod explicit altfel.
Articolul 12 – Plata
1. Cu excepția cazului în care se prevede altfel în contract sau în condițiile adiționale, sumele urmeaza să fie plătite de către Consumator sau decontate în termen de 14 zile de la perioada de reflecție, sau dacă nu există o perioadă de reflecție în termen de 14 zile de la încheierea contractului. În cazul unui acord de furnizare a unui serviciu, această perioadă începe din ziua în care Consumatorul a primit confirmarea acordului.
2. La vânzarea produselor către Consumatori, nu este permisă negocierea unei plăți în avans de mai mult de 50% în Termenii și Condițiile Generale. Dacă s-a convenit o plată în avans, Consumatorul nu poate pretinde niciun drept cu privire la executarea comenzii în cauză sau a Serviciului în cauză înainte de efectuarea plății în avans convenite.
3. Consumatorul are datoria de a informa cu promptitudine Antreprenorul despre posibile inexactități în detaliile de plată care au fost date sau specificate.
4. În cazul în care Consumatorul nu și-a respectat obligația(ele) de plată la timp, iar Antreprenorul i-a subliniat că plata a întârziat și a permis Consumatorului o perioada de 14 zile pentru a respecta obligațiile de plată, Consumatorul urmează să plătească dobândă legală la suma plătibilă, iar Antreprenorul are dreptul de a percepe Consumatorului cu orice costuri extrajudiciare de colectare. Aceste costuri extrajudiciare de colectare se ridică până la cel mult 15% pentru sumele restante de până la 2.500 EUR, 10% pentru următoarele 2.500 EUR și 5% pentru următorii 5000 EUR, cu un minim de 40 EUR. Antreprenorul se poate abate de la sumele și procentele menționate mai sus în favoarea Consumatorului.
Articolul 13 – Procedura de contestare
(1) Antreprenorul trebuie să dispună de o procedură de reclamații suficient de explicita și trebuie sa trateze plângerea în conformitate cu această procedură de reclamație.
2. Plângerile cu privire la executarea contractului trebuie depuse în mod complet și clardescrise Antreprenorului într-un timp rezonabil după ce Consumatorul a descoperit defecte.
3. Plângerile transmise Antreprenorului vor primi răspuns în termen de 14 zile după data primirii. În cazul în care o reclamație necesită un timp previzibil mai lung pentru tratare, Antreprenorul va răspunde în termen de 14 zile cu o notificare de primire și o indicație atunci când Consumatorul se poate aștepta la un răspuns mai detaliat.
4. Dacă plângerea nu poate fi soluționată prin consultare comună într-un termen rezonabil sau în termen de 3 luni după depunerea plângerii, aceasta se va raporta la prevederile legale aplicabile.
Articolul 14 – Litigii
1. Contractele dintre Antreprenor și Consumator la care sunt prezente Condiții Generale și Se aplică condiții, sunt guvernate exclusiv de legea romana.
2. Cu respectarea cuvenită a prevederilor expuse mai jos, litigiile dintre Consumator iar Antreprenorul despre formarea sau executarea contractelor legate de produsele sau serviciile pe care Antreprenorul trebuie să le livreze sau le-a livrat deja pot fi transmise atât de Consumator, cât și de Antreprenor la ANPC – Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, București
3. Un litigiu este soluționat de către ANPC numai dacă Consumatorul și-a depus plângerea Antreprenorului într-un termen rezonabil.
4. Litigiul trebuie să fi fost depus în scris la ANPC în termen de trei luni de la apariția litigiului.
5. În cazul în care Consumatorul dorește să înainteze o petitie catre ANPC, Antreprenorul este legat de această alegere. Atunci când Antreprenorul dorește să depună petitia către ANPC, Consumatorul trebuie să se pronunțe în scris în termen de cinci săptămâni după cererea scrisă făcută de către Antreprenor, indiferent dacă acesta dorește sau nu dorește ca disputa să fie soluţionată de instanţa competentă. Dacă Antreprenorul nu a primit optiunea Consumatorului în termen de cinci săptămâni, Antreprenorul are dreptul de a înainta litigiul către instanta competenta.
6. Decizia ANPC va fi luată în condițiile prevăzute de lege
7. Comitetul pentru Litigii nu se va ocupa de o dispută sau va întrerupe gestionarea acesteia dacă Antreprenorului i se acordă un moratoriu, dă faliment sau chiar și-a încheiat afacerea activitățile înainte ca Comisia să se ocupe de un litigiu în cadrul ședinței și să se pronunțe.
Articolul 15 – Dispoziții suplimentare sau derogări
Dispozițiile suplimentare și/sau derogările de la acești Termeni și Condiții Generale nu ar trebui să fie în detrimentul Consumatorului și trebuie să fie prezentate în scris sau înregistrate în așa fel încât Consumatorul le poate stoca într-un mod accesibil pe un suport de date pe termen lung.
Articolul 16 – Modificari la Termenii si Conditiile Generale Bucharest Duck Store
1. Acești Termeni și Condiții Generale nu vor fi modificați decât prin consultare cu Bucharest Duck Store.
2. Modificările la acești Termeni și Condiții sunt valabile numai după ce au fost publicate în mod adecvat, cu condiția ca în cazul modificărilor corespunzătoare, prevederea care este cea mai favorabilă pentru Consumator va prevala pe perioada valabilității unei oferte.
Bucharest Duck Store, Strada Frumoasa, nr.56, sector 1, Bucuresti, Romania